Wednesday 13 July 2011

kata pepatah pukul dibadanmu, sakit dihati ku...

BERUK DAN TUAN BERUK (RAKYAT DAN KERAJAAN)
Posted on July 14, 2011 by Tea Tarik


AL KISAH……

Beruk nie memang terkenal dengan perangai nakalnya..tak boleh duduk diam,namun Tuan nya(kerajaan) tetap sayangkannya di sebabkan nak suruh panjat pokok ambil kelapa. Bawak beruk jalan naik motor 1st class dok di raga depan. Satu hari, beruk nie memulas throttle minyak ketika motor sedang berjalan….akibatnya mereka pun accident langgar kereta. Di sebabkan itu, Tuan Beruk cedera parah dan terima beberapa jahitan manakala beruk tiada langsung kecederaan.

Beberapa hari kemudian selepas Tuannya keluar hospital, sayang punya pasai, Tuan nya masih bawak lagi beruk nie jalan-jalan, cuma this time dok di belakang la.Oleh sebab perangai semulajadi beruk nie yg nakal ,kali nie Si beruk memusing helmet dan menutup muka tuannya. Tuan Beruk tak nampak jalan dan motor hilang kawalan maka sekali lagi mereka accident dan kali ini tuannya MATI!

Semenjak daripada hari itu BERUK a.k.a RAKYAT dah di hantar ke zoo dan tak dpt lagi panjat pokok kelapa atau merempit dengan tuannya malahan di kurung dalam kandang sampai MATI. MORAL OF THE STORY- Kerajaan sayangkan rakyat walaupun beberapa kali di sabotaj semasa pilihanraya, namun masih di beri keistimewaan. Tetapi apabila tumbangnya sebuah kerajaan yang perihatin maka MERANA LAH rakyat dan ketika itu menanggis airmata darah pun tidak dapat mengembalikan Tuan(Kerajaan)yang lama.Maka hiduplah dalam jajahan wahai kawanku. Pilihlah sewajarnya semasa PRU 13 nanti. BN SEMESTINYA..

Sedegil mana beruk, tuan nya tetap menyayangi nya walaupun pada awalnya tuan beruk marah atau memukulnya kerana kedegilan beruk. Namun demikian, kata pepatah pukul dibadanmu, sakit dihati ku...

No comments:

Post a Comment